5 vitamin untuk kekal bertenaga sepanjang hari๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„

Assalamualaikum semua, syu yakin dalam blogger nie semuanya ibu yang bekerjaya. Apa-apa bidang yang kita kerja mesti penatkan. Cuba korang bgtau syu keje apa yang tak penat๐Ÿ™†๐Ÿ™†.

Lebih-lebih lagi ibu yang ada anak kecik nie. Sebelum keje kene siapkan sarapan pastu siapkan makanan tengahari, then hantar anak pergi taska pastu pulak sangkut dalam jem balik pulak sangkut jugak dalam jem pastu dh balik kene jemput anak dah jemput anak…haiii la wanita tak pernah habis keje kita nie kan sampai nak tido pun masih lagi buat keje. Penat tau tapi tak pe itu semua ujian kita kene ikhlas lakukan dapat pahala.

Hari nie syu nak share kan vitamin yang syu makan untuk kekal bertenaga lebih-lebih lagi dah bebadan dua nie lagi la penat tau. Jangan risau vitamin yang syu share nie mesti lah semulajadi dan selamat digunakan. Kita nak share apa2 makesure kita pun makan dan tau kesan dia. Alhamdulillah terus terang syu cakap sejak syu amalkan vitamin shaklee memang badan terasa lain sangat lebih bertenaga penat pun kurang cuma penyakit Malas je la xde ubat dia kene diri sendiri yang berubah.

  1. ESP ( Energising Soy Protein)

Nama pun dah energising mesti la kene bertenaga kan. Ada tak sesiapa kat sini takut minum ESP nie ya lah ESP nie kan soya. Jangan risau sebab ESP nie non gomo berbeza dengan soya yang kat luar tu ( nanti syu buat entri pasal soya non gomo dengan soya biasa nie ye๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰). Kalu korang nak tau dalam ESP nie ada asid amino yang membina otot manusia seperti kuku, rambut, darah, organ, kulit, kalenjar, 50,000 jenis protein , 20,000 jenis enzim dan banyak lagi. Pengambilan ESP berterusan adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot yang cergas.

1502622573237

2. Vita Lea Iron formula

Setiap tablet vita lea mengandungi 30 nutrisi lengkap, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA. Vita lea adalah pelengkap nutrisi bagi meraka yang mengamalkan diet yang tidak seimbang. Vitalea adalah penambah tenaga segera dimana ia memberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental.vitamin-bersukan-untuk-tenaga 4

3. Vitamin c Sustained release

Setiap tablet vitamin c mengandungi 7.5 buah oren termasuk la kulitnya. Vitamin c berupaya membina sel darah darah merah yang sihat untuk penyerapan ย zat besi yang lebih baik. Membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mengurangkan gejala batuk dan selsema.

1502622602940

4. B – Complex

B – co shaklee mengandungi 8 kompenen penting vitamin B , termasuk 100 % biotin dan asid folik. B – co berupaya membantu proses penghadaman menukar lemak, karbohidrat, dan protein kepada tenaga sekaligus mengurangkan maslah letih, lesu. B- co juga dapat memastikan keaihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan tekanan.

1502621827961

5. Omega

1502621805909

Jadi inilah supplement shaklee yang syu cadangkan untuk kekal bertenaga dan badan kekal aktif dan cergas walaupun kita bersukan.

Bagi yang selalu letih dan lesu tu jom lah sama-sama kita amalkan gaya hidup yang sihat yang penting supplement nie semulajadi, berkesan dengan tubuh badan dan selamat untuk digunakan.

Untuk keterangan lebih lanjut atau sebarang pertanyaan atau pembelian produk atau konsultasi secara percuma boleh wasap syu 0173609279

1502621538153

Author: mamasyuhada

saya berumur 27tahun mempunyau 2 orang cahaya mata dan telah berkahwin selama 4 tahun in shaa Allah hingga ke jannah, saya impikan bebas hutang dan hidup sihat dengan vitamin shaklee, selain tu sudah semestinya saya ingin memberi kemewahan kepada orang tua saya, Jom2 siapa nak join saya mengubah kehidupan kepada yang lebih baik.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s