5 vitamin untuk kekal bertenaga sepanjang hari😄😄

Assalamualaikum semua, syu yakin dalam blogger nie semuanya ibu yang bekerjaya. Apa-apa bidang yang kita kerja mesti penatkan. Cuba korang bgtau syu keje apa yang tak penat🙆🙆.

Lebih-lebih lagi ibu yang ada anak kecik nie. Sebelum keje kene siapkan sarapan pastu siapkan makanan tengahari, then hantar anak pergi taska pastu pulak sangkut dalam jem balik pulak sangkut jugak dalam jem pastu dh balik kene jemput anak dah jemput anak…haiii la wanita tak pernah habis keje kita nie kan sampai nak tido pun masih lagi buat keje. Penat tau tapi tak pe itu semua ujian kita kene ikhlas lakukan dapat pahala.

Hari nie syu nak share kan vitamin yang syu makan untuk kekal bertenaga lebih-lebih lagi dah bebadan dua nie lagi la penat tau. Jangan risau vitamin yang syu share nie mesti lah semulajadi dan selamat digunakan. Kita nak share apa2 makesure kita pun makan dan tau kesan dia. Alhamdulillah terus terang syu cakap sejak syu amalkan vitamin shaklee memang badan terasa lain sangat lebih bertenaga penat pun kurang cuma penyakit Malas je la xde ubat dia kene diri sendiri yang berubah.

  1. ESP ( Energising Soy Protein)

Nama pun dah energising mesti la kene bertenaga kan. Ada tak sesiapa kat sini takut minum ESP nie ya lah ESP nie kan soya. Jangan risau sebab ESP nie non gomo berbeza dengan soya yang kat luar tu ( nanti syu buat entri pasal soya non gomo dengan soya biasa nie ye😉😉). Kalu korang nak tau dalam ESP nie ada asid amino yang membina otot manusia seperti kuku, rambut, darah, organ, kulit, kalenjar, 50,000 jenis protein , 20,000 jenis enzim dan banyak lagi. Pengambilan ESP berterusan adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot yang cergas.

1502622573237

2. Vita Lea Iron formula

Setiap tablet vita lea mengandungi 30 nutrisi lengkap, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA. Vita lea adalah pelengkap nutrisi bagi meraka yang mengamalkan diet yang tidak seimbang. Vitalea adalah penambah tenaga segera dimana ia memberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental.vitamin-bersukan-untuk-tenaga 4

3. Vitamin c Sustained release

Setiap tablet vitamin c mengandungi 7.5 buah oren termasuk la kulitnya. Vitamin c berupaya membina sel darah darah merah yang sihat untuk penyerapan  zat besi yang lebih baik. Membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mengurangkan gejala batuk dan selsema.

1502622602940

4. B – Complex

B – co shaklee mengandungi 8 kompenen penting vitamin B , termasuk 100 % biotin dan asid folik. B – co berupaya membantu proses penghadaman menukar lemak, karbohidrat, dan protein kepada tenaga sekaligus mengurangkan maslah letih, lesu. B- co juga dapat memastikan keaihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan tekanan.

1502621827961

5. Omega

1502621805909

Jadi inilah supplement shaklee yang syu cadangkan untuk kekal bertenaga dan badan kekal aktif dan cergas walaupun kita bersukan.

Bagi yang selalu letih dan lesu tu jom lah sama-sama kita amalkan gaya hidup yang sihat yang penting supplement nie semulajadi, berkesan dengan tubuh badan dan selamat untuk digunakan.

Untuk keterangan lebih lanjut atau sebarang pertanyaan atau pembelian produk atau konsultasi secara percuma boleh wasap syu 0173609279

1502621538153

I LoVe Vitamin C Shaklee

Assalamualaikum semua, hari nie syu nak share pengalaman syu makan vitamin c shaklee nie. Sebelum nie syu tak pernah cuba jenama lain sebab shaklee adalah vitamin first yang syu makan.

Sebelum nie syu tak pernah percaya mana2 ubat maupun ubat hospital tapi tahun 2014 syu bakal melahirkan anak so sibuk2 la nak cari vitamin yang terbaik untuk. Ntah macam mana syu pun terpaut dengan shaklee.

Vitamin c shaklee nie sustained release dimana ujian klinikal telah membuktikan vitamin c didalam 2 tablet vitamin c shaklee ( didalam jiurang masa 5 jam) mampu kekal dalam plasma darah kita selama 24 jam.

Sepanjang syu makan vitamin c alhamdulillah memang kurang kene jangkitan, kalu rasa macam nak selsema atau batuk telan la cepat2 vitamin c then esok memang rasa kurang tak sihat badan tu. Selain tu, syu perasan masa syu bf anak syu anak syu memang kurang tak sihat badan yang paling penting kulit jadi sihat dan cantik.

Kalau korang nak tau vitamin c mudah hilang dari badan kita antara nya

  1. 1batang rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin c
  2. Stress atau keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin c
  3. Kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin c yang banyak
  4. Terlebih  dos vitamin c ( melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan cirit – birit

Nampak tak semua tu berlaku disekeliling kita so bayangkan la vitamin c kita semaki  berkurang sbb tubuh kita tak mampu  menghasilkab vitamin c seperti haiwan arnab.

Jadi jom share pengalaman korang yang dah makan supplement selain shaklee tapi kalu nak oder shaklee dari syu pun boleh jugak nanti roger2 syu ye😉😉

syu (0173609279)

fb (siti noor syuhada dedeq)

1493291732791

Nasi Ayam Yang Simple dan Mudah

Bahan – bahan

  1. Bawang putih
  2. Bawang merah
  3. Halia
  4. Cili merah besar
  5. Cili api

Cara – cara

  1. Tumbuk bawang putih, merah dan halia

20170802_134054

2. kemudian kita tumiskan sampai naik bau, kemudian masukkan ayam tapi tak nak bg ayam terlalu masak sebab nanti ayam tu kita akan perap

20170802_134847

Ok dah siap untuk sup, nanti amik ayam tu kita perap dengan kicap dengan madu kalu takde madu pakai gula pun boleh.

20170802_142205

Ok nanti dah perap jangan lupa goreng ayam dia sekejap tau

Nie bahan-bahan untuk cili merah pulak

  1. Cili merah besar
  2. Cili padi (ikut keselesaan nak pedas sangat atau tak)
  3. Bawang putih
  4. Bawang merah
  5. Limau / cuka

Blender kan semua bahan-bahan kemudian masakkan didapur untuk seketika

20170802_143123

Untuk bahan kicap pulak sisa dari perapan ayam tadi kita masakkan didapur untuk seketika kemudian siap.

 

Skrang boleh la dihidangkan dan selamat menjamu selera.

 

 

 

 

kelebihan vitalea Shaklee untuk ibu berpantang

Assalamualaikum semua, korang nak tau tak vitalea tu ape?

Vitalea Shaklee adalah multivitamin dan mineral pertama dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai vitalize-mineral dan disingkatkan sebutan kepada vita-min dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari Shaklee.

Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA.

20526338_10214522643839067_2786987114448156345_n

Tablet vitalea ini dislauti dengan serbuk nutrisi-spirulina, Ia dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai “Explo-tab”. Ia merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

Vitamin Yang Terkandung dalam Vita-Lea Shaklee :

Biotin – Membantu badan menghasilkan tenaga dari protein dan lemak

Vitamin D – Menyokong penyerapan kalsium untuk tulang dan gigi yang sihat

Beta Karotena – Meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi

Vitamin E – Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus dan fungsi imunisasi

Kalsium – Menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf dan otot-otot

Boron – Membantu dalam metabolisma Vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang

Magnasium – Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah normal dan denyutan jantung

Manfaat Utama :

  1. Penambahan tenaga segera – pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistemmemori dan focus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian

image1

2. Pelengkap nutrisi – kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan vegetarian dan anaemia.

Nutrisi-Balita-614x375

3.  Keupayaan system produktif – penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.

imagesWD58XZK4

4, Metabolisam – sangat membantu dalam stimulasi metabolism dan melambatkan proses penuaan.

20-tricks-to-boost-metabolism5. Elemen penting sel tubuh – menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot kulit, kuku,, hormone, serta menjaga kesihatan tiroid

human-body-cells-01

6. Melindungi organ – melindungi fungi buah pinggang, jantung dan hati

41170729-Poster-of-human-organ-anatomy-set-Stock-Vector

Bebalik kepada yang asal kenapa vitalea nie penting untuk ibu berpatang kerana

  1. Semasa proses kelahiran ibu banyak kehilangan darah
  2. Selain itu, proses kelahiran jiga menganggu sel-sel dalam tubuh badan kita
  3. Penggunaan tenaga semasa pantang dan tidak pantang amatlah terbatas
  4. Pemakan ibu semasa pantang juga terkawal dan kandungan vitamin kurang

Kesihatan selepas berpantang amatlah penting untuk kita jaga, jadi sedarlah kesihatan tidak boleh dibeli dengan wang ringgit tapi untuk mencegah dan memperolehi kesihatan kita boleh beli vitamin yang terbaik untuk tubuh badan kita.

More info boleh call/WhatsApp (0173609279)

Shaklee_logo_Green